Westerhoven, 1964.

Na een dag hard werken of leren op school was het eindelijk tijd voor ontspanning. De jongens begaven zich al snel naar de plaatselijke voetbalclub en de meisjes gingen naar … tja waar gingen ze eigenlijk naartoe? In die tijd waren er nog niet veel sportverenigingen voor meisjes en zo ook in Westerhoven niet. Daarom streek de heer J.A. Kok in Westerhoven neer om hier zijn geliefde dameskorfbal op de kaart te zetten.

Dat ging niet zomaar. Eerst moesten de Pastoor en de gemeente goedkeuring geven. Daarnaast moesten uiteraard voldoende meisjes en dames lid worden van de korfbalvereniging. Nou dat laatste was geen probleem, want de heer Kok wist met een promotiestencil maar liefst 22 dames op te trommelen. Gelukkig stonden ook Pastoor Brands en Burgemeester Schram volledig achter het idee en zo werd de oprichting van korfbalvereniging Euro-Girls op 17 november 1964 een feit. De naam Euro-Girls dankt de vereniging aan het plaatselijke Eurostrand.

Deze eerste stapjes van korfbalvereniging Euro-Girls vonden plaats in het cafe Kees en Lies Neutkens. Mevrouw Neutkens werd meteen aangesteld als voorzitster en ook een trainster had zich al aangediend. Onder leiding van Toos van Dijk konden de eerste oefeningen beginnen. Dit zag er toen echter wel iets anders uit dan tegenwoordig. In plaats van een mooi grasveld werd een zandterrein gebruikt, de palen en korven waren oud en geleend van een andere vereniging en de pinnen moesten nog gemaakt worden door een smid. Maar aan enthousiasme en gezelligheid ontbrak het niet!

Na enkele trainingen, heel veel speluitleg en ontelbare oefeningen was het tijd voor de eerste oefenwedstrijd in Vessem. Moe van de fietstocht naar Vessem, begonnen de dames met hoge verwachtingen aan de wedstrijd. Het niveau was nog wat minder hoog, en de wedstrijd werd verloren met 22-0. Daarna werd nog harder geoefend en de tweede wedstrijd werd verloren met 16-0. Een stijgende lijn was al zichtbaar!

Die stijgende lijn heeft zich in de daarop volgende jaren alleen maar doorgezet. De club bleef maar groeien en vele kampioenschappen en promoties werden behaald. Tegenwoordig telt de vereniging ongeveer 80 leden en 6 teams. Afgelopen november werd het 50-jarig jubileum van de club uitgebreid gevierd!